VSEBINA S PORTALA WWW.KLOPOTEC.NET
 
Slovenija 23.10.2013
Tedenski napovednik
23.10.2013, , Ljubljana


PON, 21. 10., ob 22:00: LA CASA FANTOM (Nor). Koncert.
TOR, 22. 10., ob 16:30: RDEČA ZORA NAD MESTOM ŽENSK: ANA ČIGON: Drage dame, hvala. Performans.
PET, 25. 10., ob 21:00: KUGA, Backlook Cookies (Slo). Koncert.

SOB, 26. 10.: RDEČA ZORA NAD MESTOM ŽENSK:
- ob 18:00: Jasmina Husanović: Kako ponovno povezati feminističnoin antikapitalistično kritiko? Lilijana Burcar: S strukturnim uničenjem socializma nazaj v kapitalistično barbarstvo: družbeno-ekonomski položaj žensk
. Predavanje in delavnica.
- 21:00
: Bibliothèque Érotique: Cesarstvo čutil. Performativno branje.
- 22:00:
chra & Cherry Sunkist (Avstrija): črna črna črna črna št. 1. Zvočni performans.

PON, 28. 10., ob 21:15: MLADE RIME #81.
PON, 28. 10., ob 22:45:
DEAD IN THE DIRT (ZDA). Koncert.



Podrobnosti:


Ponedeljek, 21. 10. 2013, ob 22:00
La casa fantom (Norveška)

Hardcore.
Hrupni dvojec La casa fantom sta leta 2000 ustanovila bobnar Lars in basist Bård, ki živita v samozadostni skupnosti Trehyttelandsbyen blizu Osla. Tam je tudi sedež njune založbe Iskrem Plater in studia, v katerem je večina opreme sestavljena iz recikliranih delov. La casa fantom enkrat letno organizirata festival Iskrem, kjer se predstavi produkcija založbe. Njuna glasba temelji na punku in hardcoru, vendar vanjo vključujeta tudi druge žanre, saj rada prestopata meje. Doslej sta izdala pet singlov in pet albumov, v živo pa poskrbita za intenzivno in agresivno glasbeno izkušnjo.

Povezava: lacasafantom.com

Vstopnina: 3 €.
Organizacija: Menza pri koritu.
_____________

Torek, 22. 10. 2013, ob 16:30
Ana Čigon: Drage dame, hvala (performans)

Rdeča zora nad Mestom žensk.

16.30, pred Menzo pri koritu. V primeru slabega vremena bo performans prestavljen na internetni strani Rdečih zor.

Drage dame, hvala je performans v nastajanju/spreminjanju, ki je bil izveden v več različicah. Rdeča nit, ki povezuje vse izvedbe, je tematiziranje podreprezentiranosti žensk v umetnostni zgodovini in teoriji, umetnostnih institucijah in širšem kolektivnem spominu. Vizualna, akcijska in vsebinska plat performansa se spreminjajo glede na kontekst, znotraj katerega se le-ta zgodi, ter glede na spoznanja, ki jih prinašajo predhodne izvedbe. Ena od problematik, ki se je pokazala v predhodnih performansih, je vprašanje trajnega obeleženja, zato bo cilj nove različice ustvariti trajno sled.V performansu bo avtorica govorila imena ženskih umetnic, ki se jih bo predhodno naučila na pamet, hkrati pa jih bo s permanentno barvo pisala na tla Metelkove. To bodo večinoma imena umetnic, ki so v obdobju od nastanka festivala Rdeče zore do danes svoja dela predstavila na tem festivalu. S tako akcijo želi umetnica trajno zaznamovati to območje in ustvariti monument tako Rdečim zoram kot tudi feministični in queerovski umetnosti na splošno. Ker Metelkovo zaznamujejo tudi drugi prostori in organizacije, ki se ukvarjajo s podobno problematiko, bo te prostore simbolno povezala z linijo imen omenjenih ženskih umetnic. Ta bo po eni strani markirala prostor Metelkove kot enega tistih prostorov, ki se ponaša s pestro zgodovino organizacij,skupin in festivalov, ki so se in se še ukvarjajo z družbenim položajem žensk, kot tudi položajem drugih nevidnih skupin, predvsem LGBTIQ, po drugi strani pa bo linija tudi skušala povezati to območje z institucijami, ki jih lahko dojemamo kot ene tistih, ki ohranjajo in skrbijo za umetnostnozgodovinski in sodobni umetniški kanon. Nenaključno se bo performans pričel pred Menzo pri koritu, na Trgu brez zgodovinskega spomina.

Ana Čigon je na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje zaključila dodiplomski študij slikarstva in magistrski študij videa. Končala je tudi magistrski študij Interface Cultures na Kunstuniversitaet Linz v Avstriji. Deluje pretežno na področju videa, performansa in novih medijev. V svojih zadnjih umetniških projektih se ukvarja s feminističnimi tematikami, predvsem z vprašanjem podreprezentiranosti žensk v umetnostnem svetu in s pomenom problematiziranja vzorcev zgodovinjenja umetnosti.

Več: anacigon.si

Dogodek je brezplačen.
Performans je del Urbanih likovnih projektov, ki jih izvaja KUD Mreža.

Producent:
Mesto žensk.
cityofwomen.org

Organizacija: Rdeče zore.
S podporo: Izvajalska agencija za izobraževanje, avdiovizualno področje in kulturo.
_____________

Petek, 25. 10. 2013, ob 21:00
Kuga (Slovenija), Backlook Cookies (Slovenija)

Predstavitev plošče Nalezljivo.

Po dolgi hibernaciji je Kuga spet začela nastopati (Kino Šiška, Metelkova, Unterhund) in predstavlja ploščo Nalezljivo, ki jo bo izdala Založba Radia Študent.

Začetki benda segajo v osemdeseta prejšnjega stoletja, njihove ideje in besedila pa so prav zdaj, bolj kot kadarkoli, aktualna. Socialistični del plošče predstavlja šest skladb, ki so nastale v svinčenem, proletarsko samoupravnem obdobju (Proletdiktator, Generali, Skok, Kralj živali, Bogovi, Sivi časi). Novih šest skladb kapitalističnega dela pa odslikava bedo »uresničenih sanj novega tisočletja«, v katerem so se skupaj znašle stare in nove generacije (Katastrofa, Slastna oblast, Še en dan, Teflonski človek, Dvajset dni na teden, Osemdeseta).
Dva sistema, dve državi in pestre življenjske izkušnje, se zrcalijo v novi muziki Kuge.

»Kar nas je nosilo v osemdesetih, nosi nas še zdaj in kar nas je motilo v osemdesetih, moti nas spet zdaj!« Kuga je nalezljiva.

Povezava: facebook.com/KUGAband
Video: youtube.com/user/bandKUGA

Predskupina bodo mladi slovenski pankerji Backlook Cookies, ki so bend ustanovili leta 2007. Prve posnetke avtorskih skladb so naredili leta 2009. Doslej so igrali na Metelkovi, v Orto baru, KUD-u in drugih klubih po Sloveniji. Nastopili so tudi na Šundru 2011 in na Vičstocku 2011. Pripravljajo se na izid nove plošče.
Zasedba: Martin Pečan - bas, vokal; Peter Pečan - kitara, vokal; Jan Prepadnik - bobni

Povezava: backlookcookies.com

DJ after: Oskar Model.

Vstopnina: 8 €. V ceno vstopnice je vključen cede Nalezljivo.
Organizacija: Menza pri koritu.

_____________

Sobota, 26. 10. 2013, ob 18:00
Jasmina Husanović: Kako ponovno povezati feminističnoin antikapitalistično kritiko? Lilijana Burcar: S strukturnim uničenjem socializma nazaj v kapitalistično barbarstvo: družbeno-ekonomski položaj žensk

Rdeča zora nad Mestom žensk.

Jasmina Husanović (Bosna in Hercegovina):
Kako ponovno povezati feministično in antikapitalistično kritiko?

Predavanje in delavnica

Kako se upreti neoliberalni apropriaciji feminističnih politik z vključitvijo novih teorij družbene emancipacije, brez žrtvovanja boja za družbeno priznanje? Jasmina Husanović meni, da je pomembno ponovno povezati feminizem in kritiko kapitalizma, saj je velik del feminističnega gibanja opustil analizo družbenih razredov, sprejel kulturalizacijo in zavrl sanje o feministični emancipaciji v korist akumulacije kapitalizma. Prek identitetnih politik je razpršil feministično idejo o enakosti in začel promovirati različne modne stile in življenjske sloge, ki so decentralizirali moč žensk kot delavk.

Lilijana Burcar (Slovenija):
S strukturnim uničenjem socializma nazaj v kapitalistično barbarstvo: družbeno-ekonomski položaj žensk

Predavanje in delavnica

Posledica neokolonialne restavracije kapitalizma je masovna redukcija temeljnih socialnih in ekonomskih pravic, ki ima za ženske drugačne učinke kot za moške, saj med drugim temelji na ponovni repatriarhalizaciji družbe. Ta proces je neposredno povezan s prenosom odgovornosti in izdatkov, povezanih z družbeno reprodukcijo, z ramen lastnikov kapitala izključno na ženske. Posledica tega je potiskanje žensk v zasebnost doma, v vlogo prosto razpoložljivih reproducentk ter delno ali v celoti ekonomsko odvisnih partneric, iz česar izhaja tudi predrugačenje njihovega zaposlitvenega statusa: postavljene so v vlogo sekundarne delovne sile, predstavljajoč ogromni bazen rezervne armade delavk, ki je iz formalnega večinoma prestavljena v neformalni sektor. Restavracija kapitalističnih družbenih odnosov temelji na izbrisu socialistične ideje o enakosti in enakopravnosti spolov ter obujanju in utrjevanju izrazito konservativnih konstruktov spolne razlike.

Po predavanju sledi delavnica, ki bo namenjena izmenjavi mnenj in izkušenj ter iskanju možnih načinov delovanja na področju feminističnih politik.

Jasmina Husanović je izredna profesorica kulturologije na Filozofski fakulteti v Tuzli. Ukvarja se s kulturnimi študijami, politično filozofijo in družbeno teorijo. Angažirano deluje predvsem na področju emancipatornih praks v umetnosti, kulturi in produkciji znanja. Objavlja v bosanskih in tujih revijah. V zadnjih letih aktivno sodeluje tudi pri številnih bosanskih in mednarodnih raziskovalno-aktivističnih projektih ter s številnimi institucijami na področju produkcije znanja zadnjega desetletja.

Lilijana Burcar je zaposlena na Filozofski fakulteti v Ljubljani, kjer predava literaturo v njenem družbenopolitičnem kontekstu. Ukvarja se s sistemsko feministično teorijo, antikapitalizmom, neokolonialnimi študijami in družbeno pravičnostjo, s poudarkom na širjenju kritične pismenosti in sistemske ozaveščenosti.

Dogodek je brezplačen.

Organizacija: Rdeče zore.
V sodelovanju: Menza pri koritu.
S podporo: Izvajalska agencija za izobraževanje, avdiovizualno področje in kulturo.
_____________

Sobota, 26. 10. 2013, ob 21:00
Bibliothèque Érotique: Cesarstvo čutil (performativno branje)

Rdeča zora nad Mestom žensk.

21.00, začetek v Menzi pri koritu, nadaljevanje v A-Infoshopu

Bibliothèque Érotique bo ambient Menze pri koritu in A-Infoshopa ovil v posebno vzdušje s svojim bralnim performansom, kjer se bo prebujalo in razvajalo voh, dotik, vid, okus in sluh - vaše čute in čutnost. Med zvočnim performansom chra in Cherry Sunkist se bomo posamično odpravile v prostore A-Infoshopa, ki bo ta večer s pomočjo članic domačih ekip Rdečega cabareta, Feministične TV in Rdečih zor zaživel v popolnoma novi, v stilu damskega bodouirja opremljeni podobi. V udobju intimnega prostora bomo deležne erotičnega branja.

Bibliothèque Érotique (Erotična knjižnica) je mednarodni kolektiv, zasidran na Nizozemskem. Sestavljajo ga YY (Kitajska), Vivi (Nizozemska), Lilly Miao in Luscious (oba Italija). Glavni cilj Bibliothèque Érotique je oblikovanje javne - pop-up - knjižnice v Amsterdamu, ki ponuja zbirko knjig, filmov in posnetkov s področja erotike in pornografije. Bibliothèque Érotique verjamejo, da so ta področja ključen, vendar velikokrat še vedno zanemarjen del našega življenja. Ravno zato so oblikovali prostor, kjer se gostje lahko potopijo v svet najbolj subtilne poezije in osupljivo vulgarnih pornografskih scen. Želja Bibliothèque Érotique je, da bi s kreiranjem tovrstnega prostora ustvarili večjo odprtost in zanimanje glede tematike, ki jo osvetljujejo, in nemara povzročili celo zrušenje nekaterih tabujev, ki obkrožajo reprezentacije spolnosti.

Vstopnina za oba dogodka v Menzi pri koritu na ta dan: 7 €, 5 € (dijaki/nje, študenti/ke, upokojenci/ke, brezposelni/ne in gibalno ovirani/ne ob predložitvi dokazila ter samozaposleni/ne v kulturi).

Organizacija: Rdeče zore.
V sodelovanju: Menza pri koritu, A-Infoshop.
S podporo: Izvajalska agencija za izobraževanje, avdio
_____________

Sobota, 26. 10. 2013, ob 22:00
chra & Cherry Sunkist (Avstrija): črna črna črna črna št. 1 (zvočni performans)

Rdeča zora nad Mestom žensk.

Zvočni performans dunajskih umetnic chra in Cherry Sunkist se odvija v popolni temi. Občinstvu ponuja zvočno izkušnjo, ki se zanaša na ušesa in domišljijo, ne na oči. V tem javnem in obenem intimnem prostoru se glasbenici poigravata z jakostjo in smerjo zvočnih signalov, s tem pa poslušalke spodbujata k aktivni udeležbi - k sprehajanju po prostoru in med ostalim občinstvom.

Razgibana zvočna pokrajina črna črna črna črna št. 1 združuje prvine popa, duba, minimalističnega tehna in ambientalne elektronske glasbe. chra ustvarja svoje sinusne valove s pomočjo prostokodnih zvočnih učinkov, procesira pa jih s starim radio-kasetarjem, štirikanalnim magnetofonom, basom, samplerjem in računalniškim programjem za zvočno produkcijo. Svoje nizkofrekvenčne in temačne zvoke združuje z vokalnim razponom Cherry Sunkist, ki obsega tako distorziran hrup kot ušesom prijazno pop melodiko.

chra (Christina Nemec) dela in vrti glasbo že od sredine devetdesetih. Samo lani je izdala dva albuma, Sonic Travel Diary in Der Mann das ist ein Lustobjekt. Spada med ustanoviteljice založbe Comfortzone, ki od leta 2009 podpira dunajsko neodvisno elektronsko sceno - tudi Cherry Sunkist. Igrala je v številnih zasedbah (SV Damenkraft, The APP, Femous Orchestra) in sodelovala z glasbenicami, kot so Lydia Lunch, Mia Zabelka in Gustav. Doslej je nastopala v Avstriji, Nemčiji, Sloveniji, Mehiki, Argentini, Čilu, Urugvaju in na Norveškem.

Povezave:
cherry-sunkist.net
soundcloud.com/chra
comfortzonemusic.com

Cherry Sunkist (Karin Fisslthaler) je svojo glasbeno pot začela leta 2004, v času, ko se je posvečala tudi videoumetnosti. Svoj prvenec OK Universe je izdala leta 2007. Sledila sta mu EP brez naslova (2010) in drugi album Projection Screens (2011). Pogosto nastopa v Avstriji, Nemčiji in Švici, v Sloveniji pa je doslej igrala dvakrat. Trenutno pripravlja svoj tretji album.

Vstopnina za oba dogodka v Menzi pri koritu na ta dan: 7 €, 5 € (dijaki/nje, študenti/ke, upokojenci/ke, brezposelni/ne in gibalno ovirani/ne ob predložitvi dokazila ter samozaposleni/ne v kulturi).

Organizacija: Rdeče zore.
V sodelovanju: Menza pri koritu avdiovizualno področje in kulturo.
S podporo: Izvajalska agencija za izobraževanje, Mestna občina Ljubljana (MOL) - Oddelek za kulturo.
_____________

Ponedeljek, 28. 10. 2013, ob 21:15
Mlade rime #81

Poezija je kul.
Berejo: Alen Štojs Goljar, Ernest Alilovič, Domen Bertoncelj, Neja Tomšič.
Mlade rime na Facebooku .
Prost vstop.
Organizacija: Kud Kentaver in Menza pri koritu.

_____________

Ponedeljek, 28. 10. 2013, ob 22:45
Dead In The Dirt (ZDA)

Hrupni grindcore crust.
Dead In The Dirt so bend iz Atlante, ki igra hrupni grindcore crust. Po odličenem demo posnetku iz leta 2010 so izdali 7″ za Southern Lord. Letos poleti so izdali LP z naslovom The Blind Hole, prav tako za Southern Lord. DITD niso tipičen grind crust bend, ampak so entiteta brutalne energije in jeze, ki z svojim zvočnim zidom ruši vse. DITD grejo onstran grinderskega nihilizma in tematik o brutalnosti vojne, njihova besedila so bolj vpeta v tematike krutosti mučenja živali, veganizma in proti organom represije (ACAB). DITD zvenijo kot His Hero Is Gone, če bi še zmeraj nadaljevali z ustvarjanjem.

Povezavi:
deadinthedirt.bandcamp.com
facebook.com/deadinthedirt

Vstopnina: 5 €.
Organizacija: Panda banda in Menza pri koritu.