VSEBINA S PORTALA WWW.KLOPOTEC.NET
 
Slovenija 11.02.2014
[aksioma] VABILO: Razstava Lade Cerar v novomeški Galeriji Simulaker
14.02.2014, , Novo Mesto

Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, v sodelovanju z Galerijo Simulaker, Novo mesto predstavlja: Lada Cerar Odpihni moje račune! Samostojna razstava www.aksioma.org/blow.my.bills.away Galerija Simulaker / www.simulaker.si Vrhovčeva 1a, Novo mesto 14. – 28. februar 2014 Odprtje razstave: petek, 14. februar 2014, ob 19. uri Inline image 1 V letu 2011 smo kulturni prekerci v slovenskem prostoru že močno čutili resne znake krize. Javna sredstva, namenjena kulturi, so se skladno z razpadom socialne države krčila, trg umetnin, ki se je v diskurzu in rahlih javnih spodbudah ter res redkih zasebnih iniciativah po razpadu socialističnega sistema resno omenjal od preloma tisočletja, pa je izgubil vsako upanje na kalitev s prvimi znaki gospodarske in finančne, nato pa še politične krize in krize vrednot. Projekt Lade Cerar Odpihni moje račune, ki je bil zasnovan in prvič predstavljen javnosti v letu 2012 v projektnem prostoru Aksiome, je umetničino nadaljevanje umetniške prakse, zavezane antropologiji vsakdanjega življenja. Z močno tematiko, s katero je pravzaprav ustvarila finančni avtoportret, je v svetu umetnost pokazal tisto, kar so le nekaj mesecev pozneje prebivalci države Slovenije glasno izražali na ulicah vseh večjih mest. Kot številni umetniki, kuratorji, plesalci, gledališčniki, kritiki, oblikovalci, glasbeniki in drugi prekerni kulturni delavci je tudi umetnica občutila poslabšanje življenjskega standarda takoj ob nastopu krize, saj spada v eno najranljivejših skupin delavcev v slovenskem prostoru. V skladu s svojo umetniško prakso se je odzvala na nevzdržno stanje z umetniškim projektom in simbolično izkoristila material, ki ji je bil »brezplačno« na voljo. Po vzoru tradicije omiku, ki jo je spoznala na enem izmed potovanj, je iz lastnih plačanih položnic ustvarila umetnino. Na Japonskem v šintoističnih in budističnih templjih želje, napisane na papirnate trakove, zavežejo na posebna stojala z napetimi vrvicami ali veje pravega drevesa, da bi jih odpihnil veter in bi se uresničile. Lada Cerar je na češnjevo drevesce privezala papirnate cvetove, zgibane iz položnic s tehniko origami. Lirična, estetska in orientalizirana instalacija podobe iz narave je mimikrija tistega, kar jo je omogočilo. Umetničini računi so na očeh javnosti, prek nežne, privlačne podobe v nas streljajo strašljive bodice realnosti. Umetniška dela so v neoliberalni ekonomiji komodificirani tržni predmeti in Lada Cerar je to izkoristila tako, da je opozorila na težavo svojega družbenega razreda, hkrati pa bi s prodajo umetnine – kompozicije 18 slik, ki jih je mogoče kupiti posamezno – pokrila celoten strošek, ki so ga od nje zahtevali papirnati zneski. Umetnina je vredna natančno toliko, kolikor je vreden material, ki jo sestavlja. Z njeno prodajo se ne ustvarja dobiček. Projekt Odpihni moje račune je upodobljena želja, politični klic in hkrati kreativni način DIY nastajanja umetnine v času množičnega siromašenja posameznika. Petja Grafenauer Lada Cerar (1974) je leta 2002 diplomirala iz kiparstva na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Samozaposlena v kulturi deluje samostojno in znotraj skupine KOLEKTIVA (Vesna Bukovec, Lada Cerar in Metka Zupanič) od leta 2002. Cerarjevo bi lahko označili kot umetnico, ki se v svojih projektih pogosto loteva socialnih in družbenih tem. Inspiracijo za svoja dela išče v privatni sferi, ki jo vpenja v širši družbeni kontekst. Gledalca sooča z aktualnimi problemi današnje družbe, kot so npr. starostniki v projektu Kdo se boji strarih ljudi, zdravstvo v projektu Umetnost kot terapija ali pa finance v tokratnem projektu. Sodelovala je na mnogih domačih in mednarodnih razstavah kot so Slovenska umetnost med 1995-2005 v Moderni Galeriji,v galeriji Škuc, galeriji P74, Likovnem salonu v Celju, Mariboru, Slovenj Gradcu, na 45. Oktobarskem salonu v Beogradu, v Sarejevu, Zagrebu, na razstavi Narratives, -357+65 Two generations v Kunsthaus Graz, na 11. Bienalu mladih v Atenah, v galeriji A + A v Benetkah, Veroni, Rimu, Bratislavi, Dunaju… Udeležila se je rezidenc v Notingamu, Berlinu, avstrijskem Gradcu in italijanski Gorici. Produkcija dogodka: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana in Zavod LokalPatriot, Novo mesto, 2014 Program zavoda Aksioma podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL- Oddelek za kulturo. Sponzor: Datacenter d.o.o. Kontakti: Sonja Grdina, 0590 54360, sonjagrdina@gmail.com Aksioma | Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana Neubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenija www.aksioma.org