VSEBINA S PORTALA WWW.KLOPOTEC.NET
 
Slovenija 18.06.2014
Odprtje razstave Dolce far niente Saša Sedlačka, jutri, v Projektnem prostoru Aksioma
18.06.2014, , Ljubljana

Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana predstavlja: Sašo Sedlaček Dolce far niente Samostojna razstava www.aksioma.org/dolce.far.niente www.dolcefarniente.si Aksioma | Projektni prostor Komenskega 18, Ljubljana 18. junij – 4. julij 2014 Odprtje razstave: sreda, 18. junij 2014, ob 20. uri Kratki videi: Dolce far niente #1, Dolce far niente #2 in Dolce far niente #3 ​ Čokolade Dolce far niente (Sladko brezdelje) so posebno darilo z okusom sodobnosti, sladica, s katero si lahko vsi mi, ki še uživamo udobje postindustrijske družbe, posladkamo dan s priokusom brezdelja in revščine, ki preži za vogalom. Zaradi ekonomske krvne slike Evrope pa so čokolade Dolce far niente tudi nadvse primerno protokolarno darilo. Pismo predsedniku RS Borutu Pahorju s predlogom za protokolarna darila Republike Slovenije je na voljo tukaj. Posledice gospodarske krize rušijo iluzijo o bogatem zahodu in spreminjajo ikonografijo evropskega vsakdana, ki smo jo še pred kratkim imeli za samoumevno. Podobe revščine, obupa, protestov, ljudi v stiski … so prizori, ki nikakor niso novi, sta pa vsekakor novi njihova številnost in neposredna bližina. Čokolade Dolce far niente so užitne skulpture, ročno izdelane v majhnih serijah, namenjenih za uživanje po lastni presoji. Gre za slaščičarsko-kiparski izdelek, ki je več kot primeren za osebna darila, prireditve, protokolarna darila … Postopek izdelave vključuje najsodobnejše tehnologije, od 3D-modeliranja do 3D-tiskanja, kar simbolično kaže na potencialne pasti tehnološkega razvoja, ki sicer oglašuje veliko pozitivnih novosti, vendar v novi ekonomski blagovni izmenjevalni ureditvi skriva nevarnost izgube dela za celo vrsto ljudi. Saša Sedlačka (1974, Ljubljana) zanimajo aktualni družbeni fenomeni. Njegova pozornost je še zlasti usmerjena v tiste momente, ki so običajno potisnjeni vstran oziroma predstavljajo »nečisto« plat sicer bleščeče stvarnosti, a so po njegovem prepričanju osrednjega pomena za prihodnost družbe – to so predvsem revščina in odpadki. V seriji projektov iz zadnjih let, kaže na različne inovativne in alternativne oblike delovanja (še posebej je izpostavljena praksa recikliranja) in opozarja na odgovornost pri poseganju v okolje in pri odločanju glede družbenih vprašanj. Nemalokrat z veliko humorja. Za svoje delo je prejel več nagrad doma in v tujini (TREND 2013, OHO 2006, Vida 11.0 2009, Spaport 2008, Zogo Toy 2005 itd.), udeležil se je petih umetniških rezidenc (v Izraelu, Veliki Britaniji, Nemčiji, na Japonskem in v ZDA), razstavljal je po Sloveniji, na Japonskem, Tajvanu, v ZDA, Avstriji, Nemčiji, Švici, Franciji, Belgiji, Italiji, na Hrvaškem, v Srbiji, Rusiji, Estoniji idr. (tudi v tako vidnih razstaviščih, kot sta dunajska Seccesion in Lentos Museum v Linzu) ter sodeloval na velikih mednarodnih bienalih (Tajpej, Tajvan, 2008 in Ogaki, Japonska, 2006) in festivalih kot so Transmediale, Ars Electronica in ISEA. Junija 2014 je za delo Žicar prejel nagrado Aleksandrijskega Bienala 2014 (Alexandria Biennale prize). Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2014 www.aksioma.org Umetniški vodja: Janez Janša Producentka: Marcela Okretič Izvršna producentka: Sonja Grdina Odnosi z javnostjo: Mojca Zupanič Tehnični vodja: Valter Udovičić Dokumentiranje: Adriana Aleksić Posebne zahvale: Aleksandra Čano Muharemović, Saša Čano, Saša Eržen, Lada Cerar, Janez Janša Program zavoda Aksioma podpirata Ministrstvo za kulturo RS in MOL- Oddelek za kulturo. Sponzor: Datacenter d.o.o. Kontakti: Sonja Grdina, 0590 54360, sonjagrdina@gmail.com Aksioma | Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana Neubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenija www.aksioma.org Inline image 4 Inline image 11 Inline image 12 Inline image 13 Inline image 2 Inline image 3