09.05.2015, , Ljubljana
Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, v sodelovanju s Fakulteto za družbene vede - Katedro za medijske in komunikacijske študije, Zavodom Bunker in društvom Drugo more, predstavlja:
Class Wargames
Igra vojne (The Game of War)
Samostojna razstava
www.aksioma.org/classwargames
Aksioma | Projektni prostor
Komenskega 18, Ljubljana
22. april – 9. maj 2015
Odpiralni čas: TO-PE od 12. do 18. ure
Otvoritev razstave: sreda, 22. april 2015, ob 21. uri
Na otvoritvi bosta člana skupine Class Wargames Richard Barbrook in Fabian Tompsett igrala Igro vojne z obiskovalci.
Spremljevalni program:
-
Torek, 21. april 2015, ob 14. uri, FDV predavalnica 3: predavanje Richarda Barbrooka, Imaginary Futures: From Thinking Machines to the Global Village (Zamišljene prihodnosti: od mislečih strojev do globalne vasi)
-
Sreda, 22. april 2015, ob 19. uri, Stara mestna elektrarna: predavanje Richarda Barbrooka: Class Wargames: Ludic Subversion Against Spectacular Capitalism (Igra vojne: igriva subverzija spektakelskega kapitalizma) in predvajanje filma The Game of War (Igra vojne) kot uvod v razstavo
-
Petek, 24. april 2015, ob 19. uri, Filodrammatica, Reka: predavanje Richarda Barbrooka, The Californian Ideology 20.0 (Kalifornijska ideologija 20.0)
Kimathi Donkor: Toussaint L'Ouverture at Bedourete (Z dovoljenjem umetnika)
Po revoluciji maja 1968 je Guy Debord – utemeljitelj situacionistične internacionale in avtor Družbe spektakla (1967), ostre kritike medijsko nasičene družbe potrošniškega kapitalizma – posvetil večji del preostanka svojega življenja snovanju, izpopolnjevanju in spodbujanju tega, kar se je njemu samemu navsezadnje zdelo njegov najpomembnejši projekt: Igra vojne (Le Jeu de la guerre). Igra vojne je strateška vojaška družabna igra, postavljena v napoleonsko dobo, pri kateri morajo vojske na igralni deski ohranjati svoje komunikacijske strukture, da lahko preživijo, zmago pa igralec doseže, ko uniči nasprotnikovo oskrbovalno omrežje in ne, ko mu odvzame vse figure. To torej ni le igra: je vodič, kako je treba živeti v fordistični družbi. Z igranjem bi se revolucionarni aktivisti lahko naučili, kako se je treba boriti proti zatiralcem spektakularne družbe in kako jih je mogoče premagati.
Večnacionalna skupina umetnikov, aktivistov in akademskih raziskovalcev, ki jih je pritegnil pomen, ki ga je Guy Debord pripisoval svojemu izumu Igre vojne, je leta 2007 ustanovila skupino Class Wargames, ki naj bi raziskovala politične in strateške lekcije, ki se jih je mogoče naučiti z igranjem Debordovega ludističnega eksperimenta. Skupina si je zastavila cilj raziskati, kako je Debord uporabil metaforo napoleonskega bojišča za razširjanje situacionistične analize moderne družbe. Po navdihu njegovega eksperimenta so si člani Class Wargames prilastili in predelali tudi druge vojaške simulacije: Majhne vojne (Little Wars) H. G. Wellsa, Rdeči proti rdečim (Reds versus Reds) Chrisa Peersa in Povelja in barve (Commands & Colors) Richarda Borga. Članom skupine se igranje vojnih družabnih iger ne zdi odvračanje pozornosti od politike, temveč prostor za urjenje kibernetskih komunističnih upornikov prihodnosti.
Skupina Class Wargames se vsa ta leta pojavlja v obliki javnih dogodkov – v vseh pogledih performansov –, na katerih člani skupine igrajo Igro vojne v javnosti na prizoriščih, kot so muzej Ermitaž, Inštitut za sodobno umetnosti (ICA) ali Dvorana kiparstva v londonskem Viktorijinem in Albertovem muzeju.
Na razstavi v Projektnem prostoru Aksioma bodo predstavljeni: kovinska kiparska izvedba igralne deske za Igro vojn; knjiga Class Wargames: Ludistična subverzija proti spektakularnemu kapitalizmu (Class Wargames: Ludic Subversion Against Spectacular Capitalism, 2014); film The Game of War avtorice Ilze Black, razprava iz 21. stoletja o revolucionarni strategiji kibernetske dobe, ki analizira sodobne razmere neoliberalnega kapitalizma in metode, ki so potrebne za preseganje le-tega, pri čemer uporablja tako klasično militaristično teorijo kakor tudi politična dognanja situacionizma; in sedem odtisov iz serije Xenon-Eye vizualnega umetnika Alexa Venessa. Veness, soustanovitelj Class Wargames, je od leta 2007 naprej dokumentiral večino dogodkov skupine s pomočjo hibridne kamere, ki jo skonstruiral sam, tako da je združil digitalni optični čitalnik (v katerega je hekersko vdrl in ga predelal v fotografsko ploščo) in viktorijanski fotoaparat. Pomanjkanje empatije, ki se kaže v seriji Xenon-Eye, in njeno nagnjenost k reprezentiranju ljudi kot nenaravnih grotesk je mogoče razumeti kot parodično vizualno estetiko, namenjeno neoliberalizmu. Ko narašča ozaveščenost o ravnodušnosti nepreverjenih trgov do človeške dobrobiti, začnejo te podobe opredeljevati pristno identiteto posameznika znotraj prevladujoče logike sistema: popačena, štrleča in prisiljena v neznosne oblike. Xenon-Eye nikakor ne kaže ljudi, »kakršni so v resnici«, temveč jih kaže tako, »kakor v resnici obstajajo«: kot ne
voljni akterji znotraj sodobne družbeno-ekonomske logike.
Class Wargames je avantgardno gibanje umetnikov, aktivistov in teoretikov, ki se ukvarjajo s produkcijo vizualnih umetniških del o ludistični subverzivnosti v birokratski družbi nadzorovane potrošnje. Člani Class Wargames so dr. Richard Barbrook, pisec in predavatelj na Oddelku za politiko in mednarodne odnose na Univerzi v Westminstru, Rod Dickinson, vizualni umetnik in predavatelj na Univerzi Zahodne Anglije, Alex Veness, vizualni umetnik, Ilze Black, umetnica in producentka, Fabian Tompsett, pobudnik Londonske psihogeografske zveze in pisec, Mark Copplestone, pisec in oblikovalec, Lucy Blake, razvijalka programske opreme, Stefan Lutschinger, predavatelj, umetnik in raziskovalec, in Elena Vorontsova, World Radio Network in novinarka.
Vsebine spremljevalnega programa:
-
Imaginary Futures: From Thinking Machines to the Global Village (Zamišljene prihodnosti: od mislečih strojev do globalne vasi), predavanje
Richard Barbrook bo govoril o materialni zgodovini naše virtualne prihodnosti. V svojem predavanju raziskuje izvore sodobne fascinacije s transformativno močjo digitalnih tehnologij v hladni vojni in razmišlja o tem, kako prerokbe spletnega utopizma obvladujejo politično mišljenje tako levice kakor tudi desnice v zadnjih petih desetletjih. Prav z razumevanjem visceralne preteklosti te zamišljene prihodnosti si bomo sposobni zamisliti lastne emancipacijske vizije stvari, ki šele p
rihajajo.
Več: www.imaginaryfutures.net; www.imaginaryfutures.net/virtual-dreams-real-politics
V organizaciji Katedre za medijske in komunikacijske študije FDV.
-
Class Wargames: Ludic Subversion Against Spectacular Capitalism (Igra vojne: igriva subverzija spektakelskega kapitalizma), predavanje
Zakaj bi radikalce zanimalo igranje vojnih iger? Levice gotovo ne zanimajo militaristične fantazije? Guy Debord – vodja Situacionistične internacionale – v Igro vojne verjame tako močno, da jo je definiral kot svoj najbolj pomemben dosežek.
The Game of War (Igra vojne), predvajanje filma
Navdihnjen z Igro vojne Alice Becker-Ho in Guya Deborda film Ilze Black (Class Wargames) analizira sodobne pogoje neoliberalnega kapitalizma in metod, ki so potrebne, da ga presežemo. Film temelji na klasični vojaški teoriji in političnih prepričanjih situacionistov in predstavlja vodič za upor tistih, ki hočejo zgraditi humano družbo.
V organizaciji Zavoda Bunker in Zavoda Aksioma, v okviru konference »Pripravljeni na spremembo: premišljanje odnosa med umetniki in skupnostmi«.
-
The Californian Ideology 20.0 (Kalifornijska ideologija 20.0), predavanje
Leta 1995 je Richard Barbrook skupaj z Andyjem Cameronom ponudil pionirsko kritiko internetnega neoliberalizma: Kalifornijska ideologija. Dve desetletji kasneje se Richard vrača h ključnim argumentom tega članka in pojasnjuje, zakaj so celo bolj relevantni v sodobnem svetu družbenih medijev, povsod navzočega nadzora in spletnih monopolistov. Več: www.imaginaryfutures.net/the-californian-ideology
V okviru festivala
“Mine, Yours, Ours”, v organizaciji društva Drugo More.
Produkcija razstave: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2015
Umetniški vodja: Janez Janša
Producentka: Marcela Okretič
Izvršna producentka: Sonja Grdina
Odnosi z javnostjo: Hana Ostan Ožbolt
Tehnični vodja: Valter Udovičić
Dokumentiranje: Jernej Čuček Gerbec
Projekt Igra vojne je izveden v okviru projekta Masters & Servers / www.mastersandservers.org
Slika v vrstici 4
Partnerji: Fakulteta za družbene vede - Katedra za medijske in komunikacijske študije, Zavod Bunker, Drugo more
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana
Kontakt:
Hana Ostan Ožbolt, 040 698 843, aksioma.org@gmail.com
Aksioma | Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Neubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenija
www.aksioma.org
|