VSEBINA S PORTALA WWW.KLOPOTEC.NET
 
Slovenija 21.03.2013
Razstava Evana Rotha v Projektnem prostoru Aksioma
27.03.2013, , Komenskega 18, Ljubljana

Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana predstavlja:Evan RothFlight ModeSamostojna razstava

www.aksioma.org/flight.mode
Aksioma | Projektni prostorKomenskega 18, Ljubljana27. marec - 12. april 2013Odprtje razstave in predstavitev umetnika: sreda, 27. marec 2013, ob 19. uri
Inline image 3

Letališča so (ne)prostori, kjer se nadzorni aparat šopiri s svojo močjo. Na letališčih se najprej preizkušajo in uporabljajo novi varnostni sistemi. Na letališčih se zasebnost žrtvuje na oltarjih nadzora. Letališča so fizična inačica informacijskih omrežij. Kot takšna so letališča že od nekdaj privlačila umetnike, so pa tudi idealno prizorišče za umetnika, kot je Evan Roth, ki je tudi avtor grafitov, heker in odprtokodni programer, ki hekersko filozofijo aplicira na umetniško prakso, ki vizualizira bežne trenutke v javnem prostoru, na spletu in v popularni kulturi.Od leta 2007 Evan Roth - ameriški ustvarjalec, ki trenutno živi v Parizu in pogosto potuje po vsem svetu - uporablja letališča kot platformo za ustvarjanje umetnosti in njeno posredovanje občinstvu v obliki mikrointervencij, ki se umeščajo med konceptualno umetnost, aktivizem, medijsko hekerstvo in sabotažo.Osvoboditev Skymalla (Skymall Liberation, 2007-), na primer, je serija kolažev, ki Skymall - revijo, ki jo zastonj delijo na ameriških poletih - uporabljajo kot vir, mizico letalskega sedeža pa kot oporo. Roth je podobe, ki jih je našel v tej reviji, uporabil kot izhodišče za ironične vizualizacije etnografskih podatkov, kot sta »Belo proti nebelemu« (»White vs Non-White«) ali »Applovi proizvodi proti ne-Applovim« (»Apple Products vs Non-Apple Products«). Kako pizdunom preprečiti, da bi spustili svoje naslanjače (How To Keep Motherfuckers From Putting Their Seats Back, 2008) je kratka video lekcija o tem, kako se je treba upreti neudobju ekonomskega razreda na letalih. Vidim te vidiš me (See You See Me, 2009) je dvokanalni video, posnet znotraj letaliških varnostnih rentgenskih naprav.In nazadnje je tudi še TSA komunikacija (TSA Communication, 2008), projekt, ki spreminja dojemanje letališke varnosti in ki vabi vlado, naj o potnikih izve še kaj drugega, ne pa le, kaj vsebuje njihova ročna prtljaga. Sporočila so vgravirana v tanke plošče iz nerjavečega jekla velikosti 13'' x 10'', ki so izbrana tako, da se plošče lepo prilegajo notranjosti prtljage, ki jo potniki lahko odnesejo s seboj na letalo. Med rentgenskim pregledom se tehnologija, ki običajno omogoča pregled vsebine potnikove prtljage, spremeni v komunikacijsko orodje za prikazovanje sporočil, namenjenih letališkim varnostnikom. Vsebina plošč se od poleta do poleta spreminja, vključuje pa sporočila, kot so: »TU NI KAJ VIDETI«, slika ameriške zastave in izjava o poslanstvu TSA (Transportna varnostna agencija/Transportation Security Agency), ki je objavljena na spletni strani agencije: »JAZ SEM PRVA LINIJA OBRAMBE IN UPORABLJAM SVOJO DOMIŠLJIJO, DA USTVARJALNO ŠČITIM AMERIKO PRED NEVARNOSTJO«, in »BRIGAJTE SE ZASE«.Evan Roth je ameriški umetnik, ki živi in dela v Parizu. Roth svoja dela ustvarja za svet sodobne umetnosti in hkrati za mrežo »zdolgočasenih pri delu«. Njegovo delo je del stalne zbirke Muzeja moderne umetnosti (MoMA) v New Yorku, razstavljeno pa je bilo tudi v številnih drugih inštitucijah vključno s pariškim Pompidoujem in Fondation Cartier, dunajsko Kunsthalle, londonsko galerijo Tate in naslovnico Youtuba. Leta 2012 je Roth prejel nagrado Smithsonian's Cooper-Hewitt National Design Award. Je tudi soustanovitelj Laboratorija za raziskovanje grafitov (Graffiti Research Lab) in Laboratorija svobodne umetnosti in tehnologije (Free Art & Technology Lab/F.A.T. Lab), spletnega laboratorija za raziskovanje in razvoj odprte kode. Njegov prijatelj in sodelavec Aram Bartholl pravi: »Poznam le malo umetnikov, ki so v zadnjem času tako močno vplivali na celo generacijo internetno osveščenih umetnikov in umetnostno osveščenih programerjev. Pri Evanu sem vedno občudoval njegovo radikalno odprtost. Da se umetnik tako zelo odpre in z drugimi deli svojo umetniško prakso, terja veliko poguma. Evanovo poslanstvo je ustvarjanje orodij, proizvajanje in širjenje odprte kode, ki vsakomur omogoča ustvarjanje in distribucijo umetnosti na spletu ali v javnih prostorih. Njegovo delo je polno hekov za brskalnik in mesto.«Produkcija: Aksioma - Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2013www.aksioma.org Umetniški vodja: Janez JanšaIzvršna producentka: Sonja GrdinaOdnosi z javnostjo: Mojca ZupaničTehnični vodja: Valter UdovičićZahvale: Roman Ulčnik, Adria Tehnika d.d. za izposojo letalskih sedežev.

Inline image 2


Program zavoda Aksioma podpirata Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport in MOL- Oddelek za kulturo.Sponzor: Datacenter d.o.o.Kontakti:Mojca Zupanič, 041 924 515, mojca.zupanic1@gmail.com Aksioma | Zavod za sodobne umetnosti, LjubljanaNeubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenijawww.aksioma.org

Inline image 1 Inline image 2