VSEBINA S PORTALA WWW.KLOPOTEC.NET
 
Slovenija 07.05.2013
NE SPREGLEJTE​! BADco., jutri, v Projektnem prostoru Aksioma
08.05.2013, , Komenskega 18, Ljubljana

Aksioma â Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana predstavlja:


BADco.
Odgovornost za videne stvari: Zgodbe v negativnem prostoru

Prostorska intervencija in video inťtalacija
www.aksioma.org/badco

Aksioma | Projektni prostor
Komenskega 18, Ljubljana
8. â 24. 5. 2013

Odprtje razstave in sreÄ anje z avtorji: sreda, 8. maj 2013, ob 20. uri

Inline image 3


Odgovornost za videne stvari je prostorska intervencija in video inťtalacija na petih kanalih v resniÄ nem Ä asu, katere avtorji so Ä lani zagrebťke gledaliťke skupine BADco. Delo je poskus vnoviÄ nega ustvarjanja ÂgledaliťÄ a z drugimi sredstviÂ, ki obÄ instvo potiska v srediťÄ e odra in ustvarja interaktivno okolje, ki ga strukturira pripoved in ki se osredotoÄ a na etiÄ na vpraťanja, povezana z gledanjem in udeleŞbo v podobah. Delo je nastalo po naroÄ ilu kuratorskega kolektiva WHW in je bilo prviÄ predstavljeno kot del hrvaťke predstavitve na 54. beneťkem bienalu leta 2011.

Sodobni Ä asi, ki jih zaznamujejo nepretrgana kriza kapitalizma, okoljske katastrofe in izÄ rpavanje skupnih virov, terjajo preureditev gospodarskih in politiÄ nih odnosov v svetovnem merilu. Kot vedno znova sliťimo v delih skupine BADco.: ÂKo ni dovolj za vse, ni praviÄ nega reda, o katerem bi se lahko pogajali. Deluje in razumljen je lahko le na osnovi aktivnega varovanja razliÄ nih pravic in izkljuÄ itev. Toda poskusi dojemanja sodobnega preoblikovanja globalnega prostora in zamiťljanja poteka druŞbenega razvoja, ki bi bil drugaÄ en od obstojeÄ ega kapitalistiÄ nega sistema, zaidejo v teŞave na mejah reprezentacije sistemske totalitete in fragmentacije sposobnosti delovanja znotraj le-te. Celo ob sooÄ enju s skrajno nepraviÄ nostjo kolektivna sposobnost zamiťljanja in naÄ rtovanja skupne prihodnosti ostaja ujeta v podobah, ki ustvarjajajo posploťene Şelje, potroťniťko fragmentacijo odgovornosti in obÄ utek javnega napredka, ki so navsezadnje mobilizirane v sluŞbi vzdrŞevanja in veÄ anja zasebnega dobiÄ ka. Delo skupine BADco. odseva to zagonetno stanje s pomoÄ jo sredstev, ki so jim kot gledaliťkim ustvarjalcem najbliŞja: raziskuje strategije in prostorsko ureditev reprezentacije, prihodnje scenarije in asimetriÄ na dejanja kolektivne komunikacije.

Odgovornost za videne stvari se zaÄ ne kot prostorska intervencija: kot vstavitev zunanjega prostora v razstavni prostor. V galerijskem prostoru bodo naredili repliko obstojeÄ ega zidu galerije in ne-prostor za izvornim zidom je sedaj del razstavnega prostora. Ta ne-prostor je pravzaprav nekakťen umik prostora, dvojna negativnost: to ni povsem ta razstavni prostor, pa tudi ne povsem neko drugo mesto. Ta ne-prostor napolnjujejo video zasloni, ki intervencijo skupine BADco. razťirijo iz prostora v Ä as. Prihajanje in odhajanje ljudi je posneto in predvajano skupaj z vnaprej posnetim materialom, kar ima za posledico to, da obÄ instvo v Ä asu obstaja hkrati z nekom, ki ni navzoÄ v istem prostoru. Podoba je Ä asovni stroj, transport v Ä asu. Odpira in hkrati izkljuÄ uje zamiťljanje prihodnosti. Sedanjost, preteklost in moŞne prihodnosti se prepletajo in prekrivajo v neskonÄ nost. Trije videoposnetki ponujajo intimne filmske pripovedi; vsaka je dostopna le enemu gledalcu; posnetki govorijo o premikih v prostoru, podobi in Ä loveťki navzoÄ nosti. Prvi posnetek je fotografski esej. Drugi je meťanica koreografije izvajalcev, ki jih ni v dejanskem razstavnem prostoru, in nenamernega gibanja obiskovalcev, ki so navzoÄ i. Tretji prikazuje posnetke kamere v Şivo, ki jih obdeluje programska oprema, tako da iz prostora izloÄ a ali vanj dodaja Ä loveťke figure. Poleg tega ťe dva interaktivna videa prikazujeta kratke filmske pripovedi, ki so algoritmiÄ no zmontirane v resniÄ nem Ä asu s pomoÄ jo vnaprej posnetega materiala in materiala v Şivo, ki ga snemajo kamere v prostoru. In navsezadnje so tu ťe koreografske intervencije, ki se v presledkih uprizarjajo med zaÄ etkom dela.

To delo traja kot Ä asovna inťtalacija: snema podobe prihodov in odhodov ljudi. GledaliťÄ e, obiÄ ajno podroÄ je dejavnosti skupine BADco., vedno terja navzoÄ nost umetnikov. GledaliťÄ e se ne more zgoditi, Ä e izvajalcev ni tam. In tu, na razstavi, izvajalci vztrajajo v odsotnosti. V posnetih podobah â tako kot bo tudi obÄ instvo. In v podobah na zaslonih bo obÄ instvo videlo navzoÄ nost svojih odsotnih soobiskovalcev, morda pa bo priÄ a tudi odsotnosti lastne navzoÄ nosti. Morda bo postalo sonavzoÄ e v Ä asu z nekom, ki ni sonavzoÄ v prostoru.

Odgovornost za videne stvari terja skopiÄ no dejanje: zelo obsojana sposobnost podob, da pritegnejo naťo domiťljijo in nadomestijo naťo druŞabnost z njeno simulacijo, je primerljiva z naťo sposobnostjo ustvarjanja vedno novih podob, novih konfiguracij in novih popaÄ enih podob. Tu ni prav niÄ drugaÄ e. BADco. so ustvarili podobe, BADco. so skuťali ustvariti podobe drugaÄ e. A vendar s tem zadeve ťe ni konec. Zdi se, da je v podobah, ki izvabljajo naťo aktivnost v dovzetnem dejanju gledanja, nekaj nedokonÄ anega: naťa vneta sposobnost, da nas lahko nekaj prevzame, naťa strastna pasivnost v predajanju lastni ugrabitvi, naťa popolna zatopljenost v intimnost podob. In akter te dejavnosti ni suvereni, razsvetljeni gledalec (spectator), temveÄ je to opazovalka, ki izgubi tla pod nogami, ko se zatopi v neko podobo, medtem ko podoba izgubi jasnosti, ko opazovalka zaÄ ne razbirati njene podrobnosti, razpletati prizor, s katerim je Ä edalje teŞje vzpostaviti kakrťen koli odnos, ko se opazovalka Ä edalje bolj pribliŞuje, kar terja spiralo branja, odgovornost, ki jo zmoti subjekt podobe, ki ga ni mogoÄ e totalizirati.

Odgovornost za videne stvari temelji na analitiÄ nih uprizoritvenih naÄ elih skupine BADco. To je delo, ki se razvija in ki je predstavljeno kot ÂgledaliťÄ e z drugimi sredstvi â skozi inťtalacijo in intervencijo.


BADco. so uprizoritveni kolektiv iz Zagreba, Hrvaťka. Kot zdruŞba ťtirih koreografov/plesalcev, dveh dramaturgov in enega filozofa se Şe od zaÄ etka (2000) sistematiÄ no osredotoÄ ajo na raziskovanje protokolov uprizarjanja, predstavljanja in opazovanja s pomoÄ jo strukturiranja lastnih projektov okrog razliÄ nih formalnih in percepcijskih razmerij in kontekstov. Rekonfiguriranje ustaljenih odnosov med predstavo in obÄ instvom, kljubovanje perspektiviÄ nim danostim in arhitektoniki uprizarjanja, problematiziranje komunikacijskih struktur â zaradi vsega tega so BADco. mednarodno pomemben umetniťki fenomen in eno najbolj diferenciranih uprizoritvenih doŞivetij. Doslej je skupina ustvarila veÄ kot 15 predstav, ki so jih predstavili po vsej Evropi in v ZdruŞenih drŞavah Amerike.

BADco. so: Pravdan DevlahoviÄ , Ivana IvkoviÄ , Ana Kreitmeyer, Tomislav Medak, Goran Sergej Pristať, Nikolina Pristať, Lovro Rumiha and Zrinka UŞbinec


Projekt je bil predstavljen na 54. mednarodnem likovnem bienalu â Beneťki bienale, v okviru hrvaťke postavitve, 2011
Kustosi: What, How and for Whom/WHW
Programska oprema in interaktivna instalacija: Daniel Turing
Oblikovanje svetlobe: Alan VukeliÄ â ¨
Kinematografija in fotografija: Dinko RupÄ iÄ â ¨
PomoÄ nik fotografije: Hrvoje FranjiÄ â ¨
MontaŞa videa: Iva KraljeviÄ â ¨
Kostumografija: Silvio VujiÄ iÄ â ¨
Arhitekt: Ana Martina BakiÄ â ¨
Dodatni izvajalec: Ivo Kuťekâ ¨
Arhitekturna vizualizacija: Antun Sevťekâ ¨
Pripravljalci: Igor Pauťka, Slaven Josip Delalleâ ¨
Asistentka produkcije: Valentina OreťiÄ â ¨
Modelarji: Lidija ŽivkoviÄ , Ivana Hribar, Barbara Radeljâ ¨
Promocijske fotografije: Dinko RupÄ iÄ , Ivan KuhariÄ â ¨
Rekviziti: delavnica Zagrebťkega gledaliťÄ a mladih
Koprodukcija: BADco., Ministrstvo za kulturo Republike Hrvaťle in Zagrebťko gledaliťÄ e mladih.
Projekt so podprli: Mestni urad za kulturo, ťolstvo in ťport - Mesto Zagreb


Produkcija postavitve v Ljubljani: Aksioma â Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana, 2013
www.aksioma.org

Umetniťki vodja: Janez Janťa
Izvrťna producentka: Sonja Grdina
Odnosi z javnostjo: Mojca ZupaniÄ
TehniÄ ni vodja: Valter UdoviÄ iÄ

Zahvala: Ljudmila


Program zavoda Aksioma podpirata Ministrstvo za kulturo in MOL- Oddelek za kulturo.
Sponzor: Datacenter d.o.o.



Kontakti:
Sonja Grdina, 0590 54360, sonjagrdina@gmail.com
Aksioma | Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Neubergerjeva 25, 1000 Ljubljana, Slovenija
www.aksioma.org