Ljutomer-Spodnji Kamenščak
SVOBODNA UMETNOST NE POZNA MEJA…
Na prvi mednarodni likovni koloniji, ki jo je organiziral Mladinski center Prlekije v sklopu svoje programske enote Regionalni pomurski multimedijski in kulturni center ob sofinanciranju celoletnega projekta MMC s strani Ministrstva za kulturo je sodelovalo kar deset ustvarjalcev iz treh držav. Iz Slovenije so bili to: Žiga Pilih,Blaž Rode, Irena Kazazić, Maja Krisper, Matjaž Stražar, Simon Svetlik, Tadej Razingar in Tamara Ljubec, iz Madžarske Karel Hölec in iz Nemčije Jennifer Scales. Kolonija je trajala sedem dni, udeleženci so pa bili nastanjeni v okviru kompleksa MCP na Spodnjem Kamenščaku, organizator je poskrbel za njihovo brezplačno nastanitev in prehrano (Houtl hostel Prlekije) kot tudi za kritje finančnih vzpodbud-nagrad prvim trem najboljšim ustvarjalcem po izboru publike. Tako so umetniki v soboto v dopoldanskem času v Ljutomeru na Glavnem trgu, ob zvokih rogistov Kulturnega društva Lovske družine Križevci pri Ljutomeru razstavili svoja dela, obiskovalci pa so lahko za najboljša tri tudi glasovali. Istega dne zvečer je bilo organizirana strokovna predstavitev del in temu primerna razporeditev - instalacija po travniku in sadovnjaku v kompleksu MCP. Avtor zmagovalnega dela je postal Matjaž Stražar z nazivom FUK, ki je izbral tehniko olje, platno,les, pa tudi lotil se je svojevrstne inovacije, saj je »izumil« tehniko, tako da je zgornji del slike pomičen. Drugo in tretje mesto si pa delita ustvarjalec Tadej Razingar z uporabo akrila in platna, naslov VMESNI PROSTOR in Simon Svetlik, ki je uporabil mešano tehniko in platno, naslov dela »Ni«. Slednji je bil tudi umetniški vodja kolonije. Ob zaključnem nagovoru je poudaril, da so umetniki svobodni in da tako ustvarjajo po lastni zamisli ter da za njih ne obstojajo tabu teme. Cenijo človeško delo in vse kar je z njim povezano ter to tudi na njim všečen način ponazorijo. Pri tem je seveda izdelek tokratnega zmagovalca za nekatero okolje in posameznike mogoče izstopa in se njegovo delo zdi provokativno. Zanimivo pa je, da je publika, nekateri so si delo ogledovali s precejšne-varne razdalje dala največ glasov prav tej »provokativni« stvaritvi.
TK
|